Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

 Cum comand in 5 Pasi
Flyere
   Pliante
 
|  Door Hanger


 Pasul 1 
Citeste cei 5 pasi si
Detalii Tehnice de mai jos, pentru a intelege cum se lanseaza o comanda (dureaza 2 minute).
Intra apoi in pagina Preturi  - alege  produsul  si cantitatea dorita. Site-ul este de tip self-service. 

 

 Pasul 2 
Din pagina Preturi, in partea de jos, completezi (inclusiv de pe telefoane mobile):
1)
Formular Comanda  - tipodimensiune, cantitate, datele tale de facturare si contact, adresa exacta de livrare. 
2) Trimite Fisierele grafice  (vezi cerinte tehnice mai jos - Detalii - Am grafica ).
Daca nu aveti grafica, o putem realiza noi, contra cost (vezi mai jos Detalii si pag. Preturi ).

 

 Pasul 3 
Vei primi prin e-mail  Nr. de comanda si Contractul anexat, Factura proforma pentru plata (se achita integral la lansarea comenzii). Contractul este deja semnat si stampilat de catre noi, nu este necesar sa ni-l retrimiteti. Doar il printati si il atasati la factura fiscala, pe care o primiti prin email, ulterior platii. Conform Codului Fiscal, prestarile servicii se realizeaza in baza unui contract. Pentru comenzile care contin si cerinta de machetare grafica sau modificari la macheta grafica existenta, plata se efectueaza dupa lansarea comenzii, pe baza facturii proforme si a contractului, trimise prin e-mail, inainte de inceperea proiectului grafic.

 

 Pasul 4 
Macheta grafica martor o vei primi prin e-mail, ulterior confirmarii platii in extrasul bancar. Verifica cu atentie informatiile si trimite prin e-mail Bun-Tipar.
Plata se poate face cu: ordin de plata, plata online banking ; puteti plati si cu numerar-foaie de varsamant la orice filiala Raiffeisen Bank. 
Trimite prin e-mail sau comunica telefonic confirmarea platii. Dupa efectuarea platii, factura fiscala in format electronic va fi trimisa prin e-mail.  

 Pasul 5 
Procesul tehnologic de tipar standard dureaza 2-5 zile lucratoare* ( vezi mai jos Termen de livrare ). Termenul de executie tipar decurge de la data confirmare plata + confirmare email Bun Tipar. 
Comanda ta este tiparita si ambalata
. Cu exceptia comenzilor cu taxa de urgenta sau precizare termen, nu se furnizeaza statusuri intermediare privind starea unei comenzi aflate in interiorul termenului de executie precizat pe site. Cu 1-2 zile inaintea livrarii, vei primi prin e-mail status confirmare finalizare comanda si data livrarii cu numar AWB. 
Lucrarea ta va fi livrata gratuit prin Fan Courier  la sediul afacerii tale - oriunde in tara.
Livrarea se monitorizeaza online, de catre client, prin AWB Tracking.

 

  Din acest moment poti incepe distribuirea flyerelor/pliantelor pentru promovarea afacerii tale.

Succes !

Flyere Pliante - tipografie calitate germana

 


- Detalii tehnice -

Grafica document :  
a) Am grafica     -  O poti trimite din pagina Preturi, in partea de jos, sectiunea 2) Trimite fisiere grafice (utilizand serviciul www.wetransfer.com) sau poti folosi oricare serviciu de transfer fisiere.
- Daca ai documentul stocat pe un server, ne poti trimite link-ul de download, in Descriere Comanda din cadrul Formular Comanda.
- Link-urile / fisierele de grafica le descarcam in sistem, doar dupa confirmare plata comanda. Ca urmare nu ne asumam raspunderea pentru expirarea valabilitatii acestora la data confirmarii platii.
-
Nu se accepta fisierele grafice trimise prin e-mail, acestea sunt blocate de server.

Standardul tehnic de trimitere a documentelor grafice in industria poligrafica, este PDF/X - ISO 15930.
Setarile de baza pentru documente, le gasiti aici .

Se accepta si urmatoarele documente :
- PDF (high resolution for print) - daca documentul a fost creat in Corel Draw , Adobe Illustrator , Freehand , Adobe InDesign , QuarkXPress.
- TIF - daca documentul a fost creat in Photoshop .

Nu se tiparesc urmatoarele formate de document : PDF - low resolution ( generate de Word , Power Point , Canva, etc ) , jpeg , png , doc.

Cerinte tehnice document pentru tipografie conform ISO 15930 : poze 300 dpi (rezolutie nativa, nu obtinuta prin resample), spatiu culoare CMYK (profil Fogra39 - 300%), bleed 3 mm, text fonturi - convertite la curbe (pentru text negru sau coduri de bare / QR Code - doar pe canalul de K=100). Pentru fonte de negru se va proiecta K = 90/100, iar canalele CMY vor contine maxim 20% fiecare (nerespectarea proiectarii fontei de negru, si al carei procent total se afla intre 160% si 300%, duce la saturare, zgarieturi in faza de tipar si finisare, abateri in zona textelor subtiri, caz in care tipografia nu isi poate asuma vreo responsabilitate). Pentru fontele cromatice, se vor folosi functiile de desaturare GCR (nerespectarea proiectarii fontelor cromatice, si al caror procente totale se afla intre 160% si 300%, duce la saturare, zgarieturi in faza de tipar si finisare, abateri cromatice si abateri in zona textelor subtiri, caz in care tipografia nu isi poate asuma vreo responsabilitate). Sistemul de pre-press editeaza automatizat  inadvertentele gasite in document (factor ce poate genera erori). Nerespectarea acestor cerinte tehnice poate afecta calitatea tiparului, neimplicand responsabilitatea tipografiei cu privire la informarea privind erorile de proiectare din document.
Verificarea proiectarii corecte a machetei grafice este obligatia autorului machetei, si se face urmand pasii precizati in  Verificare pre-press macheta grafica. Deoarece interogarea si editarea  documentului in pre-press este un proces automatizat, tipografia nu are obligatia analizei cu factor uman asupra acestui proces. Aceasta procedura se executa contra cost, la solicitarea expresa a beneficiarului, iar informatiile analizate se trimit acestuia impreuna cu poza documentului pentru Bun-Tipar.  Machetele grafice PDF/X - ISO 15930 sunt singurele documente standardizate din industria poligrafica. Documentele generate din programe native de grafica (.AI , .CDR , .TIF , INDD , etc ) nu sunt documente standardizate si pot genera alterari ale informatiilor continute, in etapa de pre-press. De asemenea, trimiterea acestor tipuri de documente grafice, pot prelungi timpul de analiza pre-press si trimitere la Bun Tipar. Ca urmare, optiunea de a trimite acest tip de documente nestandardizate, apartine beneficiarului.


b)
Nu am grafica

- O
puteti realiza direct cu graficieni remote, colaboratori (vezi tarife orientative si conditii in pagina  Preturi ).


Pentru realizarea machetei grafice sunt necesare urmatoarele :
1)- sa aveti textul care va fi tiparit, scris intr-un editor de text de tip "Word" (utilizati un font Arial, marimea 10), document pe care il salvati in calculatorul dvs. Pretul machetarii nu include verificarea gramaticala, introducerea semnelor de punctuatie, autenticitatea expresiilor sau a diacriticelor, etc.
2)- tot in acelasi document text, la final, in 2-3 propozitii sa faceti descrierea cat mai precisa a proiectului machetei grafice: ce anume va fi tiparit pe fata, respectiv verso-ul flyerului, culori folosite, elementele care vor fi scoase in evidenta, aranjare in pagina a textului, siglei si/sau pozelor. Retineti: machetarea grafica este rezultatul proiectului dumneavoastra si a textului pus la dispozitie. In cazul in care clientul nu furnizeaza descrierea proiectului machetarii grafice, aceasta se realizeaza pe baza proiectului realizat de catre tipografie. Neacceptarea proiectului propus de catre tipografie, sau modificarea acestuia in proportie de peste 25%, duce la majorarea costului de machetare grafica cu 100%.
3)- daca nu aveti poze prelucrate cromatic si la rezolutie de tipar (300 dpi), va putem oferi gratuit un set de imagini specifice domeniului dumneavoastra, cu copyright free. Pozele incarcate de catre client se introduc in cadrul machetei grafice asa cum au fost livrate catre tipografie. Pretul machetarii nu include prelucrarile cromatice sau sau decupari ale acestora. 

Observatie:
- Grafica se realizeaza de catre graficieni remote, persoane juridice.
- Ulterior confirmarii platii comenzii de tipar, primiti datele de contact, pentru a intra in legatura si a incepe proiectul de grafica.
Pretul machetarii se negociaza cu graficianul, in functie de complexitate proiect. Plata se face catre ei, acestia emitand factura fiscala.

Atunci cand se finalizeaza proiectul machetarii cu graficianul remote, acesta din urma trimite catre tipografie documentele grafice pregatite pentru tipar (PDF/X - ISO 15930). 
Poze martor ale acestor documente primite, se trimit clientului final spre confirmare si aprobare Bun Tipar. Aceasta ultima etapa, este necesara si obligatorie, intrucat grafica este realizata intre client si graficieni remote (entitati independente de tipografie). Eventualele erori tehnice sau de redactare continute in documentul grafic, nu cad in responsabilitatea tipografiei, deoarece machetarea grafica este realizata externalizat, direct de catre beneficiar si graficieni (entitati independente de tipografie).

Deoarece tariful standard pentru grafica (40 euro/ora) este subventionat pentru aceste produse, machetele grafice pentru flyere si pliante proiectate la noi in tipografie, vor fi personalizate cu www.tipografie-flyere-pliante.roLipsa personalizarii poate fi facuta la cererea clientului si majoreaza pretul machetei grafice cu 100 Lei + tva; acest lucru trebuie precizat expres la lansarea comenzii, in Formularul de Comanda.

 

Bun-Tipar :
Machetele grafice trimise de clienti spre tipografie, se diagnosticheaza in pre-press, ulterior confirmarii platii, pentru urmatoarele 5 cerinte:
- tipodimensiuni
- prezenta spatiu culoare CMYK
- existenta bleed
- convertire text curbe 
- prag 300 dpi rezolutie poze sau elemente grafice.

Documentele grafice se proceseaza in ordinea intrarii in sistem, intr-un interval de 2-5 zile lucratoare, de la confirmarea platii in extrasul bancar. Acest termen poate fi prelungit, daca fisierele primite nu sunt conforme standardului de tipar si trebuiesc remediate de un grafician remote. Daca documentul grafic are si modificari, la termenul standard se adauga 1 - 3 zile lucratoare. Retrimiterea unui document grafic, urmeaza procedura de intrare in sistem, in ordinea primirii, si analiza acestuia in intervalul de timp precizat anterior.
Informatiile generate de softul de pre-press, impreuna cu poza martor a documentului care a fost procesat (softproof), se trimit beneficiarului pentru verificare si confirmare a informatiilor. Documentul trimis este un .jpeg, 72 dpi, spatiu culoare RGB. Acesta nu este documentul care se va tipari, ci este doar un document de vizualizare pentru verificare.
Ulterior acestei etape, clientul acorda Bun-Tipar prin e-mail, macheta grafica putand fi trimisa spre tiparire.
In cazul in care, in cadrul unei comenzi se doreste retiparirarea unei machete grafice, aceasta se scoate din arhiva, capata in sistem un nou numar de comanda, si se reia procedura de trimitere spre confirmare si aprobare Bun Tipar.
Analiza retrimiterii a unei machete trimisa anterior, se realizeaza gratuit in cadrul unui schimb de 1 email, daca cea anterioara nu a intrat la analiza pre-press. In cazul in care aceasta a intrat la analiza pre-press si este un document fara conformitati, acesta se tarifeaza cu 80 lei + tva pe document analizat pentru flyer / carte vizita si cu 150 lei + tva pentru pliant. Daca documentul a avut neconformitati si a trebuit trimis unui grafician pentru analiza + remediere, se tarifeaza cu 150 lei + tva pe document analizat pentru flyer / carte vizita si cu 300 lei + tva pentru pliant. Tarifele sunt pentru fiecare model grafic. Aceleasi tarife se aplica si in cazul anularii unilaterale a unei comenzi.

In cazul in care documentul pentru tipar, primit de la client contine grafica pentru o singura fata, flyerele se vor tipari simpla fata. Atunci cand se doreste tiparirea fata+verso cu aceeasi grafica, acest lucru trebuie mentionat expres (aceeasi grafica) in Formularul de Comanda, sau ulterior la acordare Bun-Tipar prin e-mail.
Dupa acordare
Bun-Tipar nu se mai pot face modificari sau inlocuiri asupra machetei grafice, deoarece aceasta intra in procesul tehnologic (pre-press, expunere placi, pregatire pentru tipar).

Interogarea preliminara ale celor 5 cerinte de Bun-Tipar, pentru documentul primit in tipografie nu presupune verificarea, diagnosticarea si informarea clientului privind proiectarea corecta a acestuia din punct de vedere al ISO 15930, verificarea si diagnosticarea lizibilitatii textelor sau siglelor, verificarea prelucrarii si decuparii corecte a pozelor precum si aspectul la rezolutii scazute ale acestora: 150 - 250 dpi, a elementelor de loc geometric, corectitudinea gradientelor, a elementelor grafice ascunse sau negrupate si care ulterior rasterizarii documentului pot fi alterate sau pot dispare, a conversiilor eronate de culori Pantone sau RGB in spatiul CMYK, convertire eronata fonturi, etc.
Toate aceste verificari si diagnosticari sunt obligatia autorului machetei grafice conform  Verificare pre-press macheta grafica
. Optional, la cererea clientului, aceste verificari se pot efectua de catre tipografie, cu factor uman, contra cost : 60 lei + tva.
Exemplu document cu font embed (neconvertit la curbe), neverificat in pre-press de catre proiectant.
Fiind font pentru web, poate genera erori. 
Vezi descrierea erorii in tipar postscript aici .

Procesul tipografic se realizeaza prin tehnologia offset. Acesta nu permite realizarea de mostre (hardproof). Daca documentul grafic al beneficiarului nu respecta cerintele ISO 15930, iar in urma procesarii acestuia in sistemul de pre-press rezulta alterari ale informatiei, tipografia nu-si asuma vreo responsabilitate, procesul fiind unul automatizat.

Vizualizarea corecta a culorilor unui document pentru tipar (grad de aproximare 90%) se poate face doar in urmatoarele conditii (ISO 12646 Graphictechnology - Displays for colour proofing - Characteristics and viewing conditions ) : monitoare calibrate destinate industriei grafice; documente deschise in programele profesionale de grafica precizate anterior; profil de afisare incarcat si salvat FOGRA 27 sau FOGRA 39, rezolutie 300 dpi a pozelor, spatiu de culoare CMYK. Daca aceste conditii de vizualizare nu sunt indeplinite, clientul va vizualiza in mod eronat culorile si rezolutia reala a documentului.

Livrare gratuita :
Livrarea se face gratuit - prin FAN Courier. In Bucuresti livrarea este gratuita pentru toate preturile afisate in tabele, iar in tara pentru preturile mentionate cu albastru in tabelele de preturi. Localitatea trebuie sa fie intr-una din cele peste 3200 de locatii FAN Courier. Pentru comune si orase mici puteti verifica  lista FAN Courier . In cazul in care locatia nu e in lista se percepe 1 Leu /km + tva, fata de cea mai apropiata locatie din lista (ex: 10 km x 1 Leu = 10 Lei + tva ).
Pentru preturile precizate in tabele cu negru (care nu au livrare gratuita), costul livrarii prin Fan Courier poate fi gasit aici.
Prin e-mail vei primi confirmarea livrarii si/sau AWB-ul aferent, cu 1-2 zile inainte. In cazul in care nu se primeste niciun raspuns la acest e-mail in timp util, livrarea se va face conform termenilor precizati si la locul indicat in Formularul de Comanda.
- Livrarea prin FAN Courier se supune termenilor si conditiilor mentionate de acesta pe site-ul sau.
- Livrarea fiind un serviciu externalizat, in sarcina tipografiei cade doar realizarea lucrarii si incarcarea pe curier in termenii precizati pe acest site. Urmarirea livrarii se face de catre client, online, prin AWB Tracking
- In cazul livrarii intarziate, a deteriorarii sau a pierderii coletului, conditiile de despagubire sunt cele prevazute in legislatia interna privind expeditiile postale (vezi site FanCourier).
- In cazul deteriorarii sau livrarii partiale a coletelor, obiectiile se mentioneaza in scris pe AWB, la momentul receptionarii acestora. Ulterior, reclamatia se adreseaza prin e-mail, atat catre firma de curierat (customer@fancourier.ro) cat si catre tipografie. Orice reclamatie ulterioara, fara mentiunea scrisa pe AWB, nu este luata in consideratie de catre Fan Courier.
Din motivele mentionate anterior, tipografia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru livrarea cu intarziere a comenzii de catre firma de curierat. In cazul in care clientul doreste garantarea livrarii la termen, acesta poate opta sa apeleze la ridicarea coletului din tipografie prin firma de curierat cu care se afla in contract. In acest caz, in Formular Comanda va fi facuta aceasta mentiune.

Livrarea este gratuita doar pentru cantitatile, tipul hartiei din oferta si locatiile mentionate. Livrarea se face pe baza datelor de contact si livrare furnizate in Formularul de Comanda (valabile pentru o singura destinatie). Optiunea de livrare pentru mai multe destinatii ale aceleasi comenzi, majoreaza pretul afisat. Livrarea se face in intervalul orar 10.30 - 15.30.
- In cazul in care livrarea nu a putut fi facuta din motive ce tin de client (lipsa la locatie, lipsa raspuns apel telefonic, adresa eronata, telefon contact eronat, lipsa raspuns la avizare etc.), acesta va suporta toate cheltuielile retrimiterii acesteia. O comanda nelivrata, se depoziteaza la sediul Fan Courier timp de 7 zile, dupa care este returnata la tipografie. Daca in termen de 15 zile de la data returnarii, aceasta nu este ridicata de catre client pe cheltuiala sa, comanda va fi considerata abandonata si va fi valorificata ca maculatura, fara compensarea in vreun fel a clientului. 

Calitatea lucrarilor :
Lucrarile se realizeaza pe hartie 130 gr/mp, utilizand cerneluri standard ISO. Caracteristicile hartiei si materialelor consumabile, pot diferi in functie de diponibilitatea acestora la producatorii mondiali si la distribuitorii acestora.  Lucrarile se tiparesc conform procedurii standardului poligrafic ISO 12647, pe utilaje germane, Heidelberg PrintMaster. Culorile se determina densitometric. Grafica se prelucreaza conform ISO-15930. Suntem parte
a Institutului German de Cercetare si Standardizare Poligrafica - FOGRA. Pentru prepress folosim tehnologie de rasterizare Prinergy si sistem digital de expunere Computer to Plate, Thermal KODAK Magnus. Flyerele si pliantele se tiparesc in conformitate cu specificatiile tehnice ale producatorilor materiilor prime utilizate. Conform acestor specificatii, flyerele si pliantele sunt produse de unica folosinta, cu rol publicitar/informativ, nefiind destinate utilizarii/depozitarii/afisarii in conditii necorespunzatoare de temperatura, umiditate, sau interactiunilor chimico-mecanice cu diferite materiale pentru care fisa tehnica nu contine informatii. Pentru aceste produse sunt acceptate abaterile tehnologice ISO ale industriei poligrafice cu privire la : dimensiuni, densitometrie, rezistente fizico-mecanice.

Criza mondiala de materii prime
Informare in contextul pandemiei mondiale Covid (+criza energetica) incepand cu 01 Noiembrie 2021 (valabil si pentru 2022):
- din cauza crizei mondiale generate de pandemie si explozia preturilor la energie si combustibil, fluxurile de productie si aprovizionare ale producatorilor mondiali din domeniul industriei poligrafice, sunt afectate pe termen nedefinit. In acest sens, tipurile de materiale folosite in realizarea materialelor de pe site, pot fi diferite fata de standardul prezentat, in functie de stocurile diponibile in Europa. Din cauza faptului ca nu exista predictibilitate, acestia nu pot oferi informatii prealabile privind caracteristicile materiei prime furnizate catre Europa de Est, astfel ca nu se pot stabili la data lansarii unei comenzi, caracteristicile tehnice exacte de realizare a acesteia.
Astfel, tipodimensiunile afisate pot suferi modificari prin ajustare cu formatul colii de tipar, cu pana la -10%.
De asemenea, termenele standard de executie precizate pe site, pot suferi modificari in functie de disponibilitatea materiei prime la producatori. Prin aceasta informare, tipografia isi indeplineste obligatia de informare prealabila privind aceste variabile. Lansarea unei comenzi in acest context, presupune asumarea si acceptarea acestor variatii, de catre beneficiar. Conform mentiunilor din contract si Factura proforma, beneficiarul are obligatia de a citi conditiile actualizate de pe site la fiecare comanda. Informarea unilaterala a beneficiarului nu cade in sarcina tipografiei, intrucat site-ul nu este de tip client service, ci de tip autoservire (self service).
Resurse informare privind criza de materii prime:
- informare distribuitor european hartie - vezi aici
- articol presa interna privind criza de hartie - pentru articol click aici 
- articol PrintWeek - pentru articol click aici

Preturi + Cum platesc :
Toate preturile sunt in Lei si nu contin TVA. Preturile sunt actualizate. Pretul este pentru 1 tip de model grafic; pentru mai multe modele, pretul afisat se inmulteste cu numarul acestora. 
Se pot comanda si dimensiuni de flyere/pliante diferite de cele standard ISO (prezentate in tabele), dar care se incadreaza in acestea.
Pretul acestora se majoreaza cu 15% fata de cel standard pentru flyere, si cu 20 - 30% pentru pliante, din cauza taierilor / reglajelor suplimentare aparute in faza de finisare.
Ambalarea specifica in cantitatile solicitate de catre client, se poate realiza contra cost. Acest lucru trebuie mentionat expres la lansarea comenzii, pentru comunicarea costului.

Preturile se inteleg strict pentru cantitatile si hartia din oferta. Comenzile lansate in regim de urgenta, sau cu precizare termen, nu beneficaza de promotiile active / reduceri voucher.
 
Pentru comenzile care contin si cerinta de machetare grafica
 sau modificari la macheta grafica existenta, plata se efectueaza dupa lansarea comenzii, pe baza facturii proforme si a contractului, trimise prin e-mail. Ulterior, se trimit datele de contact ale graficienilor remote, pentru a intra in legatura si a incepe proiectul grafic.

Anularea unilaterala / abandonarea comenzii se supune unei taxe de procesare comerciala de 240 Lei + tva. Daca lucrarea a fost tiparita, plata nu se returneaza. Daca in cadrul comenzii anulate s-a facut si analiza fisierelor grafice, se plateste 80 lei + tva pe document analizat pentru flyer / carte vizita si cu 150 lei + tva pentru pliant. Daca documentul a avut neconformitati si a trebuit trimis unui grafician pentru analiza + remediere, se tarifeaza cu 150 lei + tva pe document analizat pentru flyer / carte vizita si cu 300 lei + tva pentru pliant. Tarifele sunt pentru fiecare model grafic. De asemenea se retine o taxa de 80 lei + tva, pe fiecare corespondenta suplimentara descrisa la pachetul "client service".

In cazul comenzilor cu machetare grafica, prin anularea unilaterala de catre client a comenzii, returnarea platii se face prin retinerea unei taxe de 400% + tva , din tariful de grafica stabilit cu graficianul remote (subventie machetare). Tarifele de machetare afisate sunt aferente doar comenzilor tiparite. In caz de anulare / abandon , machetarea grafica nu beneficiaza de obligatia livrarii documentului grafic in format editabil catre client.  Fisierele grafice pentru o comanda abandonata / anulata, nu se arhiveaza, iar acestea se sterg din sistem.
In cazul in care nu exista confirmare plata, reintroducerea unei comenzi anulate / abandonate sau lansarea uneia noi, se supune acelorasi taxe de procesare. Conturile de client cu comenzi anulate in sistem, nu beneficiaza de o eventuala promotie activa. 
Comenzile care beneficiaza de promotie se achita in 24 ore de la primirea facturii ; neachitarea duce la pierderea promotiei.

"SELF SERVICE"
Comenzile din oferta site-ului fiind de tip "discount", suportul privind derularea acestora ulterior lansarii, este de tip "self service" din partea clientului (parcurge informatiile de pe site, urmareste corespondenta email primita, raspunde la aceasta,etc).
Corespondenta aferenta unei comenzi cuprinde: 1 email cu subiect: Contract + Factura Proforma, 1 email cu subiect: Factura Fiscala, 1email cu subiect: Macheta pentru BT, 1 email cu subiect: AWB livrare. Orice corespondenta suplimentara solicitata, se incadreaza in zona "client service". 

"CLIENT SERVICE"
In cazul in care se doreste suport de tip "client service" (suport tehnic, statusuri, raspunsuri, confirmari sau citiri mesaje, recomandari tehnice sau comerciale, etc), la lansarea comenzii, clientul va preciza acest lucru in mod expres. Suportul "client service" pentru 1 comanda, se refera la maxim 3 corespondente prin urmatoarele canale (telefonic, email, SMS, WhatsApp, etc). Aceste 3 corespondente, nu sunt incluse in corespondenta de baza aferenta tipului "self service", fiind extraoptiuni.  
Tariful de suport client service este de: 240 lei + tva/ 3 corespondente /comanda. Fiecare corespondenta suplimentara, solicitata ulterior (prin apelare/trimitere), se tarifeaza cu 80 lei + tva / corespondenta (1 apel telefonic, 1 mesaj email, 1 SMS, 1 WhatsApp,etc).

Pentru comenzile lansate care nu au contractat suport de tip "client service", dar care ulterior, au cerinte privind acesta, fiecare corespondenta descrisa anterior se tarifeaza cu 80 lei + tva / corespondenta (1 apel telefonic, 1 mesaj email, 1 SMS, 1 WhatsApp, etc). In acest caz, trimiterea / solicitarea unei corespondente, se va tarifa ulterior, clientul luand la cunostinta si acceptand aceste tarife, prin obligatia asumata (precizata in Factura proforma, conditii contract, si pe site) privind citirea si acceptarea conditiilor si tarifelor de pe site. Motivarea ulterioara, in caz de refuz, ca nu a avut cunostinta asupra acestor tarife, nu se sustin, deoarece este o obligatie contractuala de a citi conditiile precizate pe site, inaintea lansarii unei comenzi. Plata Facturii proforme, ulterior lansarii comenzii (in care este precizata aceasta obligatie prevazuta si in Contract), reprezinta confirmarea aceptarii acestor conditii.


Plata se realizeaza integral la lansare, dupa primire Factura proforma si se poate face cu : Ordin de Plata, Plata online banking ; puteti plati si cu numerar prin Foaie de varsamant, la orice filiala Raiffeisen Bank (in cazul in care aveti cont in Raiffeisen). Se mai poate achita cu numerar prin mandat postal (Posta Romana), cu virament in contul nostru. Deoarece acest site nu este un magazin online, ci doar interfata electronica de lansare a unor comenzi tipografice - personalizate la cererea clientului, nu se accepta plata prin ramburs sau plata la termen.

Termen de livrare :
Termenul tehnologic de tipar standard al lucrarilor este de 2 - 5 zile lucratoare
, la care se adauga 1 - 2 zile livrare curier (variaza in functie de conditii climatice, grad incarcare firma curierat, numar colete de ambalat si etichetat).
Pentru cantitatile mai mari de 5.000 (inclusiv), se pot adauga 1-3 zile lucratoare.
Pentru pliante, door-hanger, flyere perfor, se mai adauga cate 1-3 zi lucratoare, pentru fiecare procedeu tehnologic.
Pentru comenzile cu reducere (promotii / voucher), se pot adauga 1-3 zile lucratoare.
In perioadele de supracerere / stare de alerta, criza mondiala hartie, termenele pot suferi modificari prin marirea acestora, in sensul ca acestea sunt influentate de diponibilitatea materiei prime la producatorii mondiali.

Intrucat formarea cuplajului pe trepte de cantitati depinde si de confirmarile de plata si Bun-Tipar ale celorlalti clienti de pe coala de tipar, la lansarea unei comenzi, nu se poate preciza data exacta a intrarii comenzii in tipar, aceasta putand fi programata oricand in interiorul intervalului mentionat.
Lucrarile nu se tiparesc individual. Lucrarea ta se tipareste in cuplaj cu lucrarile altor clienti, pentru a minimiza costurile si a obtine un pret competitiv fata de alte tipografii. 
Oferta din acest site si termenul de executie se bazeaza exclusiv pe acest tip de cuplaj pe coala de tipar, motiv pentru care scopul principal al site-ului il constituie pretul si nu termenul de livrare. 

O zi lucratoare se defineste de Luni pana Vineri. Nu sunt zile lucratoare sarbatorile legale, perioadele de concediu colectiv de odihna, anuntate din timp pe site. Pentru reviziile tehnice anuale, anuntate pe site, termenul de executie se prelungeste cu perioada anuntata (maxim 3-6 zile lucratoare).

Dupa lansarea unei comenzi si confirmarea de plata, clientul nu poate conditiona mentinerea / anularea unei comenzi in sistem de livrarea la o data certa din intervalul mentionat pe site. Livrarea la o data certa presupune aplicarea taxei de urgenta mentionata pe site, iar solicitarea termenului de executie se face doar la lansarea comenzii, prin mentionarea in mod expres a acestui fapt in Formular Comanda. Solicitarea trebuie confirmata de catre tipografie.
Termenul de executie se calculeaza incepand cu prima zi lucratoare, dupa ziua inregistrarii Bun-Tipar si confirmare plata.
Incepand cu 01 Noiembrie 2021, din cauza crizei mondiale de hartie (vezi informare mai sus), trimiterea machetelor grafice pentru Bun Tipar aferente comenzilor, se realizeaza in momentul intrarii in depozit a suportului de hartie / carton / autocolant /etc comandat la importatori.

Comunicarile e-mail privind acordare Bun-Tipar si/sau confirmare plata, sunt inregistrate in sistem in aceeasi zi, daca au fost facute pana in ora 14.00 . Cele trimise dupa aceasta ora, vor fi datate cu ziua lucratoare urmatoare. Termenul de executie decurge incepand cu prima zi lucratoare dupa inregistrarea in sistem a confirmarii platii si/sau a Bun-Tipar.

Exemplu calcul zile executie: Bun-Tipar acordat prin email, Vineri ora 15.00; fiind acordat dupa ora 14.00 sistemul il inregistreaza incepand cu urmatoarea zi lucratoare la ora 09.00, adica Luni ; conform precizarilor ca termenul de executie se numara incepand cu ziua lucratoare urmatoare inregistrarii in sistem, in cazul exemplificat, acesta fiind inregistrat in sistem Luni ora 09.00, prima zi lucratoare de executie va fi Marti.
Aceasta precizare este necesara, deoarece programarile in productie se fac cu 1-2 zile lucratoare inainte.
Astfel, in acest exemplu, Vineri in intervalul 09.00 - 14.00 se inchid programarile pentru ziua de Luni. Din acest motiv, confirmarile de plata sau Bun-Tipar inregistrate dupa ora 14.00, nu pot fi luate in calcul pentru ziua de Luni, prima zi lucratoare de executie pentru acestea fiind in acest exemplu, Marti ; incepand cu Luni, in intervalul 09.00 - 14.00 se proiecteaza programarile de productie pentru ziua de Marti.
Termenul de executie nu este termenul de livrare. La termenul de executie se adauga 1 - 2 zile livrare prin curier (variaza in functie de conditii climatice, grad incarcare firma curierat, numar colete de ambalat si etichetat). Exemplu: o comanda tiparita Miercuri, se finiseaza, ambaleaza si incarca pe curier, in ziua lucratoare urmatoare, adica Joi. Conform precizarilor legislatiei de curierat rapid, clientul o va putea receptiona incepand cu ziua de Vineri.

Comenzile
din tipografie 
care nu sunt finalizate in termen de 30 zile lucratoare din motive ce tin de client (lipsa Bun-Tipar sau confirmare plata furnizate de client), sunt scoase automat din sistem si contul de client (inclusiv grup asociat firme, asociati/administratori) va fi blocat pana la plata serviciilor efectuate cu acea comanda. Fisierele grafice pentru o comanda abandonata / anulata, nu se arhiveaza, iar acestea se sterg din sistem.

Conditii generale :
Lansarea unei comenzi presupune citirea, intelegerea si acceptarea conditiilor prezentate pe acest site, conditii care sunt prevazute si in contract. Site-ul este de tip self-service, si nu client service. Urmarirea corespondentei electronice si a etapelor unei comenzi intra in sarcina clientului (verificare primire e-mailuri, instiintari confirmari de plata, modificari macheta grafica, acordare Bun-Tipar, modificari date din formularul de comanda, apeluri telefonice de la tipografie, confirmare livrare,etc).     
Informatiile trimise prin e-mail catre tipografie (confirmare plata, modificari machete, acordare Bun-Tipar, lansare comada ferma,etc) sunt datate in aceeasi zi, daca au fost trimise pana in ora 14.00. Cele trimise dupa aceasta ora, vor fi datate cu ziua lucratoare urmatoare. Termenul de executie decurge incepand cu prima zi lucratoare dupa inregistrarea in sistem a confirmarii platii sau a Bun-Tipar (vezi exemplu calcul zile executie mai sus).
Atunci cand se opteaza pentru executarea in regim de urgenta sau se solicita o data de livrare in interiorul intervalului de timp mentionat pe site, acest lucru trebuie specificat expres in Formular Comanda. Regimul de urgenta sau solicitarea datei de livrare, trebuiesc confirmate de catre tipografie, inainte de inregistrarea comenzii in sistem. Confirmarea solicitarii se taxeaza conform precizarilor din pagina "Preturi", iar aceste comenzi nu beneficiaza de eventualele promotii active.
Orice modificare ulterioara a datelor din Formularul de Comanda, se poate face doar in scris, prin e-mail, cu mentionarea in mod expres a respectivei modificari.
Corespondenta electronica aferenta unei comenzi are doua subiecte : 1) informatiile comerciale ale comenzii si 2) macheta grafica, si se realizeaza doar prin email (nu prin comunicari telefonice, mesagerie SMS, WhatsApp sau canale similare).
Pentru fiecare dintre subiecte, se raspunde la e-mailul avand acel subiect, folosind terminologia aferenta din domeniul poligrafic, respectiv din domeniul fiscal / comercial. Nu se trimit confirmari de plata in e-mailuri avand ca subiect macheta grafica, si nici modificari ale machetei grafice sau Bun-Tipar in e-mailuri avand ca subiect "Contract / Factura". In functie de subiectul e-mailului, acesta este directionat catre compartimentul respectiv si este operat in ordinea intrarii in sistem.

Raspunsurile la cererile prin email, se face in ordinea intrarii acestora in sistem, intr-un interval de 2 - 5 zile lucratoare. Se pot lansa comenzi prin email, doar de catre clienti vechi, cu referinta numar comanda anterior. Prin email se accepta doar comenzi de retiparire a unei comenzi anterioare, cu conditia ca in subiectul emailului sa fie precizat numarul comenzii solicitate. 

Comunicarile prin telefon sunt disponibile doar pentru clientii noi privind asistenta pentru lansarea unei comenzi, sau pentru comenzile care au contractat "client service".

- In cazul informatiilor si fisierelor grafice puse la dispozitie de catre client, acesta isi asuma responsabilitatea utilizarii acestora. Tipografia poate cere clientului sa faca dovada detinerii dreptului de utilizare a unor imagini, sigle, marci, etc. Clientul isi asuma si responsabilitatea juridica privind eventualele incalcari ale legii, generate de continutul fisierelor grafice. Verificarea documentelor in tipografie se face cu ajutorul softurilor de pre-press.
Reclamatiile de orice fel, privind o comanda, se fac doar scris, prin email. Dupa livrarea comenzii, reclamatiile se fac intr-un termen de 2 zile lucratoare. Dupa acest termen, comanda se considera acceptata de catre client si orice reclamatie nu mai este luata in consideratie. Reclamatiile se fac doar de pe email-ul clientului din Formular Comanda, sau de pe cel care a fost lansata comanda, avand obligatoriu referinta numar comanda. Email-urile cu reclamatii care nu intrunesc simultan conditiile precizate anterior, nu sunt luate in consideratie.

Dupa lansarea unei comenzi, confirmare plata si /sau acordare Bun-Tipar macheta existenta (sau proiect solicitat de machetare), aceasta nu poate fi anulata gratuit, deoarece se afla intr-o etapa tehnologica care a generat deja costuri ; anularea unilaterala din partea clientului, presupune plata tarifelor integrale precizate pe acest site, chiar daca acesta nu mai doreste finalizarea comenzii. In cazul in care comanda initiala este anulata si inlocuita cantitativ sau tipodemensional cu alte repere, costul acestei modificari va fi comunicat ulterior de catre tipografie, in functie de etapa in care au fost operate modificarile / anularile.
La 2 comenzi anulate / modificate din partea unui client, contul va fi blocat, iar acesta nu va mai putea face comenzi.
- Serviciile si produsele oferite pe acest site sunt adresate profesionistilor (comerciantilor, persoanelor juridice). Persoanele fizice care achizitioneaza aceste produse se supun conditiilor profesionistilor. Acestea accepta odata cu lansarea comenzii, a acestor precizari, deoarece site-ul nu se adreseaza persoanelor fizice si nu executa produse pentru utilizare individuala sau colectiva, ca urmare si legea comerciala privind acestea nu se aplica in acest caz. Deoarece documentele grafice sunt prelucrate automatizat cu softuri, nu cade in sarcina tipografiei verificarea scopului materialului comandat. Persoana fizica declara pe propria raspundere, ca informatia trimisa si materialele trimise, sunt pentru scop comercial, industrial, artizanal, meserii liberale, actiuni sociale sau politice. In acest caz, se aplica legea intre profesionisti.
- Preturile si precizarile comerciale de pe site, pot fi modificate fara vreo obligatie de informare prealabila din partea tipografiei. La lansarea unei comenzi, clientul are obligatia de a consulta informatiile actualizate de pe site.


 

Tipografii on-line in urmatoarele orase :

Alba Iulia, Arad, Alexandria, Bacau, Barlad, Blaj, Bistrita, Botosani, flyere Brasov , Braila, Buzau, Baia Mare, Buftea, tipografie Bucuresti , Calarasi, Caransebes, tipografie Cluj Napoca , flyere Constanta , tipografie Craiova , Caracal, Campina, Carei, Deva, Drobeta Turnu Severin, Dej, Focsani, Galati, Giurgiu, Hunedoara, tipografie Iasi , Lugoj, Mangalia, Medgidia, Miercurea Ciuc, Medias, Onesti, Oradea, Odorheiu Secuiesc, Otopeni, Oltenita, Orsova, Petrosani, Pascani, Piatra Neamt, Pitești, tipografie Ploiesti , Ramnicu Sarat, Resita, Reghin, Roman, Radauti, Ramnicu Valcea, Sfantu Gheorghe, Slobozia, Sighetu Marmatiei, Sighisoara, Slatina, Sinaia, Satu Mare, Sibiu, Sebeș, Suceava, flyere Timisoara , Tulcea, Turda, Targoviste, Tecuci, Targu Jiu, Targu Mures, Urziceni, Vaslui, Zalau .